joi, 18 octombrie 2012

Csokis marlenka


Hozzávalók:
2 evőkanál méz
2 evőkanál holland kakaópor
2 tojás
1 kávéskanál szódabikarbóna
1 kávéskanál ecet
20 dkg cukor
10 dkg Ráma margarin
50 dkg liszt
A krémhez:
1 db konzerv sűrített tej
20 dkg vaj vagy Ráma
0,5 dl konyak
10 dkg darált mogyoró
A lapok kenéshez:
1 dl kávé
1 dl konyak
A tejkonzervet egy lábasba teszem, felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje és 3 óráig egész kis hőmérsékleten főzöm. (Most egyszerre 3 konzervet is megfőztem, mert így is eláll, és legközelebb már ezt a leghosszabb lépést ki lehet hagyni.)Egy edényben összekeverem az ecetet és a szódabikarbónát. Egy lábasba teszem a vajat, a mézet és a cukrot, majd egész kis lángon kevergetve felolvasztom.  Hozzáadom a szódabikarbónát is, és barnulásig főzöm. A tűzről lehúzom, gyorsan belekeverem a tojásokat, és hagyom hűlni. A kakaóport a liszthez adom, és a tojásos masszához szitálom. Összegyúrom. Ha túl kemény vagy nehezen kezelhető lenne,egy kevés tejföllel lazíthatjuk!6 gombócot formálok belőle, és fóliával letakarom, hogy ne száradjon ki.  (Nem 7-et, mint a képeken!) Egyenként nagyon vékonyra nyújtom. Nekem a sütőpapírok közötti nyújtás vált be, mert így nem ragad, nem nagyon kell lisztezni. Így, sütőpapírral együtt csak ráhúzom a tepsire. Nagyjából A/4-es lap nagyságúra nyújtom (ahogy a képen is látszik). 190 °C-os sütöben sütöm kb. 4 percig.A krémhez először a puha vajat habosra keverem, majd a karamellel folytatom, végül beleöntöm a mogyorót és a konyakot.A kávét összekeverem a konyakkal, majd ezzel kenegetem meg a lapokat.A krémet 5 részre osztom és megkenem vele egyenletesen a lapokat. Mielőtt az utolsó krémréteget a tetejére kenném, egy tálcával kicsit lenyomom a tésztát, hogy egyenletes legyen a krém a lapok között. Egy tésztalapot sodrófával morzsásra török, keverek hozzá egy kevés mogyorót, és ezt a legfelső krémre szórom. Fóliával lefedem, és másnapig hagyom, hogy a lapok puhuljanak.
Megjegyzés: az egész Marlenka készítésben a lapok nyújtása okozza nekem a legnagyobb gondot. Hasonló feladat, mint a levestészta nyújtása. Izomlázam lesz, mire befejezem. (Legközelebb előveszem a tésztanyújtó gépet, és azzal készítem. Igaz, hogy azzal csak kb. 20 cm széles csíkokat lehet nyújtani, de a foltozás nem látszik.) Egyedül ez tart vissza attól, hogy Marlenkát süssek.Mielőtt bárki megkérdezné, hogy hol vettem a konzerv sűrített tejet elárulom, hogy Szlovákiából hozattam, de lehet kapni Budapesten a Nagycsarnokban lévő Ázsia boltban. Elvileg az itthon kapható tubusos sűrített tejből is lehet karamellt főzni, de azt még én nem próbáltam. (Ahogy olvastam, kis befőttesüvegbe kell nyomni, lezárni, és így beállítani a vízbe.)


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu