joi, 8 noiembrie 2012

Prajitura cu foi si crema caramel


ingrediente foi: (ies 6 foi)
-2oua
-12 lg zahar
-9 lg lapte
-12 lg ulei
-2 lgite amoniac stins cu otet( eu am pus o lingurita de praf de copt si una de bicarbonat de sodiu pt ca nu am avut amoniac si au iesit la fel)
-faian cat cuprinde, cca 750-800gr

1-intr-un vas am pus cele 2 oua cu zaharul si le-am amestecat bine

2-dupa ce am amestecat bine ouale cu zaharul am adaugat cele 9 lg de lapte....

3-am adaugat apoi cate o lingura de ulei, amestecand bine dupa fiecare....

4-am adaugat praful de copt si bicarbonatul stinse cu otet, apoi am inceput sa adaug faina, mai intai am continuat sa amestec cu telul, apoi am inceput sa framant pana ce aluatul nu s-a mai prins de maini...

5-am impartit aluatul in 6 parti egale, din care am intins foi ce le-am copt pe spatele tavii, la 175°C

ingrediente crema:
-3oua
-4 lg faina
-350 gr zahar pt caramelizat
-1 l lapte
-200 gr margarina vegetala

1-am pus pe foc intr-o tigaie zaharul cu 4 lg de apa si am asteptat sa se devina caramel....

2-intr-un vas am pus cele 3 oua si cele 4 lg de faina si le-am amestecat fara sa faca gogoloate....

3-am adaugat apoi laptele......

4-si am turnat peste caramelul care inca era pe foc, la foc mic....

5-am lasat pe foc pana ce s-a topit caramelul si crema a devenit ca o budinca groasa. apoi am lasat sa se raceasca dar nu de tot, apoi am adaugat 200 gr margarina cubulete, putin cate putin....

6-am lasat crema sa se raceasca de tot, apoi intr-un platou am inceput sa pun foi,crema, foi..pana au devenit un teanc...

7-am facut o glazura din 50 gr margarina, 100 gr zahar tos, 7-8 lg de apa si 100 gr cacao indulcita....am pus deasupra si apoi am presarat nuca de cocos...







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu