joi, 27 decembrie 2012

Epres-banános-pudingos sütemény




Hozzávalók

4 főre: Piskótához: 6 tojás, 4 ek cukor, 6 ek liszt, 1 cs sütőpor, csipetnyi só. Töltelékhez: 2-3 banán (nem keverjük bele a krémbe, hanem utána rákarikázzuk). Krémhez: fél kg eper, 6-8 dkg cukor, 4 cs vaníliás cukor, 400 ml tejszín, 2 cs epres pudingpor, 1-2 ek citromlé, csipetnyi só. Mázhoz: 1 tábla fehér csokoládé, 200 ml tejszín, kakaós tortadara


http://www.receptklubonline.com/images/slider3.gif


Elkészítése

Piskóta elkészítése: A 6 tojássárgáját a 4 ek cukorral habosra verjük. Az 1 cs sütőport belekeverjük a 6 ek lisztbe. A sütőporos liszt(keverék)et (én három fajtát tettem bele: zabpehelylisztet, fehér tönkölylisztet és teljes kiőrlésű tönkölylisztet) a cukorral felvert tojássárgájához adjuk. A tojásfehérjét a csipet sóval felverjük, és óvatosan összekeverjük a tojássárgájás-lisztes masszával. A masszát sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük. (Én két lapban sütöttem ki a piskótát.) 140-180 fok közötti hőmérsékleten (sütő függő) kb. negyed óra alatt megsütjük. A kész piskótalapokat kihűtjük, óvatosan lehúzzuk róluk a sütőpapírt, majd egyiküket visszatesszük a tepsibe (most már sütőpapír nélkül), mert a tepsiben fogjuk összeállítani a süteményt. Krém elkészítése: A fél kg epret botmixerrel pürésítjük, hozzáadjuk a 6-8 dkg cukrot (ízlés szerint lehet kevesebb is és több is, esetleg más édesítőt /méz, stevia, xylitol, stb. is használhatunk - ezekben az esetekben kóstoljuk meg, hogy elérjük a megfelelő édességet), a 4 cs vaníliás cukrot (vagy vaníliarúd kikapart belsejét), a 400 ml tejszínt (én rizstejszínt és zabtejszínt használtam felesben, de szerintem bármilyen tejszínnel ugyanúgy készíthető) és a 2 cs epres pudingport, az 1-2 ek citromlevet és a csipetnyi sót. Csomómentesre keverjük, és folyamatos kevergetés mellett, néhány perc alatt megfőzzük -amíg a puding megfelelő állagú lesz. (A keveréshez használhatunk "kisrugóst". (Ezzel a remek eszközzel én itt az oldalon ismerkedtem meg, és azóta nélkülözhetetlen kelléke a konyhámnak.) Összeállítás: Amikor a krém elkészült, a tepsibe visszahelyezett (egyik) piskótalapra ráöntjük. Várunk egy picit, hogy hűljön. Az enyhén kihűlt krémre vékonyan rákarikázzuk a 2-3 db banánt. Ráborítjuk a másik piskótalapot. Máz elkészítése: Gőz felett felolvasztjuk az 1 tábla fehércsokit a 200 ml tejszínnel (én rizstejszínt használtam), és ráöntjük a süteményre. Megvárjuk, míg szobahőmérsékletűre kihűl, majd megszórjuk kakaós tortadarával. Végül hűtőbe tesszük, és kb. 20 perc múlva kivesszük, felszeleteljük - és máris fogyasztható.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu