luni, 17 decembrie 2012

Kekszes tiramisu-szelet

Hozzávalók:
Tészta:
- 5 db tojás, 25 dkg porcukor, csipet só,
- 5 evők. forró víz, 18 dkg liszt, fél cs. sütőpor.
Krém:
- 6 dl tej, 2 cs. tiramisu ízű pudingpor, 
- 25 dkg margarin, 25 dkg porcukor.
- háztartási keksz, rum.
Tetejére:
 - 1 tábla fehér csoki, 3 evők. olaj, színes szórócukor.

Elkészítése:
Mint mindíg, most is előre dolgoztam, és már 2  nappal előtte megsütöttem a piskótát. Nem írom le, hogyan, mert már annyiszor leírtam. Na, jó mégis:
Porcukor, víz, tojássárgája, só,ezt alaposan kikeverem. Hozzáadom a liszt, és sütőpor keverékét, összekeverem.
Óvatosan beleforgatom a tojásfehérje, kemény habját, és megsütöm, a 23x36- cm- es tepsimbe.
Másnap a krémet elkészítem:
A tejben sűrűre főzöm a pudingporokat, és félreteszem hűlni.
A margarint kikeverem a porcukorral, és apránként belekavarom a kihűlt pudingot. Nekem olyan kemény lett a puding, hogy a kézi botmixeremmel tudtam csak elkeverni.
A piskótámat úgy vágtam ketté, hogy az alsó lapja vastagabb legyen. Ezt az alsó lapot, finoman meglocsoltam rummal, és rákentem a fele krémet, és kiraktam szögletes háztartási kekszel, majd rákentem a maradék krémet is, és beborítottam a felső lappal.
Gőz fölött olvasztottam meg a csokit, és hozzáadtam az olajat, majd a süti tetejére kentem. Megszórtam szórócukorral, és mehet a hűtőbe.
Fontos, hogy egy éjszakát így álljon a hűtőbe, hogy a keksz, megpuhúljon a krémtől.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu